Fenris
Emma måste resa till den lilla staden Østbygda där hennes far, vargforskaren Marius, har blivit galen. Samtidigt har en pojke från trakten försvunnit och ryktena går om att han har dödats av en varg.
När vargforskaren Emma Salomonsen får veta att hennes far, vargforskarpionjären Marius Stenhammar, har blivit galen, tar hon med sig sonen Leo och reser till Østbygda där han befinner sig.
Marius Stenhammar har försvunnit. Emmas chef, Jo Ås, beordrar henne att lämna över den blodiga jackan till polisen. Men Emma väljer att skjuta upp överlämnandet tills hon har pratat med Marius.
En fiskare hittar en relik från Daniel i floden. Det verkar mer och mer troligt att Daniel attackerades av vargar. Samtidigt upptäcker Emma att Leo har försvunnit.
Emma och Leo är på väg tillbaka till Oslo när Emma får ett sista infall som kan hjälpa till att lösa fallet. En varg som fångas på en viltkamera gör Emma mycket misstänksam.
Emma och Asbjørn Kolomoen är på väg över gränsen till Sverige. Äntligen ska de få reda på vad som hände med Daniel. Samtidigt får Emma ett sms från Naim.