Forbidden Love
I'd Do Anything for Love...
Elmers utträde ur Amish leder till ett otrevligt missbruk, Laurie har svårt att konvertera till judendomen och Ashley försöker minska spänningarna.
Ashleys plan att återförena Mohammed och hans familj slår tillbaka. Och spänningarna stiger när Kris far vill tvinga på Lensa frälsning.
Mohammed konfronterar Ashleys syster. Eli och Laurie bråkar för att Laurie inte vill bära sitt Davidsstjärna-halsband, och Lensa stormar ut ur kyrkan.
Lindsey och Elmer åker till Amish-trakter för att försonas med hans familj, och Kris pappa pressar Lensa för hårt. Ash konfronterar Mohammeds bror.
Mohammed ställer Ashley inför ultimatum, spänningen stiger på Eli och Lauries inflyttningsfest, och Kris står inför ett livsavgörande beslut?