Första hunddejten
Pudeln Wally har svårt att hitta en ny familj, eftersom han har en del problem med sitt beteende. Samtidigt så letar änkan Janet efter en ny bästa vän på hundhemmet, efter att ha förlorat sin make. Kommer hon att hitta tröst i bichon frisé-hunden Bruce? Del 7 av 8.
De döva Hannah och Craig och deras busiga söner Oliver och Felix hittar sin perfekta match i den fräcka cockapoovalpen Percy. En sprallig patterdaleterrier träffar en hjärtekrossad golden retriever. Kommer den ögonblickliga kärleken att bestå?
Klipske lille Rex sätter till alla klutar för att impa på den tjusiga papillionen Gucci. Den tretton veckor gamla jack russell-valpen Albie kommer till Woodgreen och behöver genast en ny familj.