Go Gently
Bonnie och Pattie reser från LA till Portland för att se hur samhällen längs vägen inspirerar till ekologiskt ätande, shoppande och resande.
Vår resa börjar i LA, där Bonnie och Pattie packar sina väskor inför äventyret som väntar.
Bonnie och Pattie är i Ventura County, där de lär sig om regenerativt jordbruk innan de beger sig till Ojai för att ta hand om sjuka rovfåglar.
Bonnie och Pattie får en inblick i hur North Chumash-stammen bidrar till insatser för att bevara havslivet.
Bonnie och Pattie är framme i Oregon där de besöker en sjögräsodling, gör skulpturer av kastad plast och tar en snövandring till Oregon Dunes.
Bonnie och Pattie ordnar ett event där vänner de fått på sin resa får berätta sina historier.