Greatest Heists With Pierce Brosnan
Denna serie fokuserar på de mest genomarbetade rån som har ägt rum genom historien, såsom Wilcox-tågrånet 1899 och Bostons Great Brink-rånet 1950.
The Baker Street Bank Burglary
Företagsamma tjuvar gräver en tunnel under och upp till valvet i en bank i London. När en amatörradioentusiast snappar upp deras radiokommunikation hamnar de i en högst riskabelt katt-och-råtta-spel.
En maffiagrupp med insiderkunskap försöker genomföra ett mycket lukrativt flygbolagsrån på JFK International Airport. Händelsen blev känd genom filmen Goodfellas.
Ett rånargäng med maffiaanknytningar rånade en bank i södra Kalifornien 1972 och kom undan med miljontals dollar i kontanter – som enligt uppgift hade kopplingar till president Richard Nixon.
En trio av tjuvar är redo att riskera sina liv för att stjäla juvelerna på American Museum of Natural History. Deras plan innebär att de kryper längs museets takkant 38 meter ovanför Manhattans gator.