Hand i hand
Anders och Lise, ett par i 30-årsåldern, kämpar med sin relation och tar hjälp av en parterapeut. Genom terapisessionerna följer vi dem genom upp- och nedgångar, i nöd och lust.
När brandmannen Anders och karriärkvinnan Lise slumpmässigt möts utvecklar de djupa känslor för varandra. Men Anders är på väg att bli ihop med sitt ex och Lise planerar att lämna landet.
Bröllopsdagen skulle varit den största dagen i deras liv. Men Anders är besviken över Lises krav på äktenskapsförord, och Lise får får reda på att Anders har ljugit om var han sov efter svensexan.