Här är ditt kylskåp
Tony Irving
Först ut är dansmästaren Tony Irving. Kommer Tony vara lika vass i sina omdömen på trerätters menyn som han är som domare i Lets Dance? Tony överraskar Tareq med en hemlig gäst som rör honom till tårar.
Filip Lamprecht
Charmige Filip Lamprecht har ett stort matintresse och vill lära sig allt av mästerkocken Tareq som oväntat hittar en livs levande råvara i skafferiet. Middagsgäst är Filips älskade mamma Kristin Kaspersen.
Programledaren Markus Granseth visar sig ha militärisk ordning hemma, och öppnar sitt hemliga preppingförråd för Tareq. Väl till bords är det sexåringen i familjen som är den knepigaste matkritikern att göra nöjd.
Programledaren Agneta Sjödin bjuder in Tareq till sitt kök där han hittar allt från vitaminer till världskartor. Tareq överraskar Agneta med en hemlig middagsgäst.
Vi besöker arkitekten Gert Wingårdh i hans smakfulla västkusthus. Gert är en van matlagare som inte gillar sällskap i köket. Har Tareq en chans att imponera på Gert och hans fru med en värdig trerättersmeny på det de hittar i hans kylskåp?
Tareq beger sig till västkusten och Mikkey Dee. Vad har en rockstjärna i kylen och hackar Mikkey lök lika bra som han spelar trummor? Mikkey sätter både fru och son i arbete och ägnar sig åt det han gör allra bäst - nämligen att snacka.