På insidan
Angèle försöker desperat fortsätta utredningen, samtidigt som hon förlorar hjälpen från en värdefull källa. Saker och ting fortsätter nedåt när den klarsynta Rose plötsligt hamnar i en isoleringscell.
Maxime vaknar ur sin koma och kan plötsligt identifiera mördaren. Angèle, chockad av informationen, bestämmer sig för att inte berätta sanningen för sin chef - och måste nu hantera konsekvenserna.
Säsongsavslutning. Angèles mamma övertalar Bastien om att hennes dotter behöver läggas in på sjukhuset innan det är för sent. Men Angèle övertalar Favard att följa med henne till klinikens grönsaksland, där de gör en chockerande upptäckt.