Islands
Sanctuary - Becoming Flightless In Absence Of Predators
Fåglar har större frihet att komma och gå från öar än andra, och använder ofta öar som avlägsna fästningar där de kan föda upp sina ungar i säkerhet, men vissa tycker att fördelarna med öarna är så många att de stannar kvar. Utan rovdjur ändrar vissa sin livsstil och ger till och med upp flygförmågan.
Take-Over - Evolving Fast To Fill Niches
Alla former av liv drivs av kapplöpningen om att vara bäst på att göra det man gör, vilket driver evolutionen framåt. Men när djur befinner sig på öar ökar de takten och tävlar om att bli bäst på att utnyttja nya nischer, vilket leder till en del konstiga och underbara skapelser.