Laakhon Mein Ek
Allt 15-åriga Aakash vill göra är att spela in videor och lägga upp dem på nätet. Istället hamnar han på Genius Infinity, institutet som ska förbereda honom för IIT. Han passar inte in, klarar inte av kurserna och hamnar i den ökända D-gruppen. Tillsammans med rumskamraterna Bakri och Chudail kommer Aakash att lära sig att svara på livets flervalsfrågor.
Projektil
15-åriga Aakashs pappa vill att han ska gå på IIT och helt plötsligt finner han sig i det lägsta skiktet på Genius Infinity, ett institut som förbereder studenter för IIT. Aakash passar inte in på institutet och studietempot är alldeles för högt. Men pappans dröm gör det otänkbart att ge upp.
Press
Aakash klarar inte av sina studier och blir allt mer frustrerad. Dåliga betyg och allvarlig diskriminering gör bara saken värre. När Aakash börjar inse att samma villkor inte gäller för alla på institutionen får han svårt att tro att hårt arbete är det enda som behövs för att han ska komma in på IIT.
Aakash uppfyller sin dröm om att komma in i grupp A, men när han försöker att bekanta sig med sin nya omgivning vägrar Chandrakanth att låta honom vara en del av eliten och motarbetar honom. Hans betyg blir bättre och han gör sina föräldrar glada, men han börjar också sakna sina vänner.
Chandrakanths agerande sätter Moorthy i en svår sits och tvingar honom att vidta extrema åtgärder. Aakash har problem som verkar sakna lösningar. Pojkarna måste nu ligga ett steg före Moorthy om de vill överleva. Men tiden håller på att rinna ut och Moorthy är en tuff motståndare.
Moorthy förvandlas till en totalitär diktator och Aakash får skulden för missnöjet på institutet. Till och med lärarna måste välja sida när levnadsvillkoren försämras och stressnivåerna stiger. Ett överraskande besök av Aakashs föräldrar får katastrofala följder.
Efter att ha pratat med en gammal vän bestämmer sig Aakash för att lämna Genius Infinity. Men det visar sig vara svårt för Aakash att komma därifrån och han inser att studenternas ilska har nått en brytpunkt.