Lars
Nyskilde komikern Lars är redo för en förändring, speciellt i karriären där han vill tas på större allvar. När han förälskar sig i aktrisen Julie tar saker fart på ett helt annat sätt än han planerat.
Lars visar sig ha kvalitetssperma, så han kan bli donator eller pappa till Julies barn. När han får veta att Julie gått på dejt med Nikolaj Koppel inser han att han att det krävs mer än han trott.
Lars drömmer om att få högre status som ambassadör för en fotbollsklubb, likt hans vän Martin. Lars återgår till sina rötter i hopp om att imponera klubben AFG. Julie insemineras för första gången.
Lars blir involverad i en olycka med en likbil. Den kvinnliga föraren skadas och Lars gör sitt bästa för att hjälpa henne, vilket slutar med att han blir ansvarig för en begravning.
Julie och hennes gigantiska vävstol flyttar in hos Lars. Lars självförtroende får ett lyft då han accepteras i samma klubb som Lars Seier. Målet är att ordna så ett Formel1-lopp hålls i Köpenhamn.
Lars och Julies familjer ska träffas under en påsklunch, och Lars har förberett en överraskning för Julie. Problem uppstår i Ellen och Balders förhållande, vilket Lars och Julie känner av.