LEGO Star Wars: Motståndsrörelsens början
Poe till räddning
Med hjälp av C-3PO och BB-8 planerar piloten Poe Dameron att rädda en av motståndets viktigaste ledare, Admiral Ackbar, från Kylo Ren och kapten Phasma.
Problem med Rathtars
Han Solo och Chewbacca transporterar en last med olydiga Rathtars och blir angripna av First Order TIE Fighters!
Piraterna Bala Tik och Maz Kanata diskuterar en handel som inkluderar lokaliseringen av Han Solo, som Bala Tik anklagar för att ha honom lurat honom på hans Rathtars.
Den hjärtlösa handlaren Unkar Plutt, arg över vad han uppfattar som Reys otacksamhet, skickar hantlangare för att stjäla hennes älskade Tank Speeder.
När kapten Phasma ger Finn chansen att bli en fullfjädrad stormtruppare accepterar han, men får sedan andra tankar.