Leva utan att dö - om diabetes
Jonatan Olls växte upp i ett hem där det var ont om mat, en livsfarlig situation för ett barn med diabetes typ 1. I 20 års tid har Jonatan känt skam och rädsla.
Susanne Östlind fick diabetes typ 2 när hon var 45 år, nu krävs en livsstilsförändring. Även Olle Jönsson, sångare i Lasse Stefanz, måste ta sin diagnos på allvar och förstå att den är livshotande.
Emma Nyhed har diabetes typ 1 och föräldrarna stöter på hinder när de vill att hon ska få en diabetesresurs på förskolan. Även Dermot Clemenger berättar hur sonens diabetes förändrat familjens liv.