Leva utan att dö - om diabetes
Half a million Swedes live with diabetes, an incurable disease that costs five people their lives every day. Host Peter Jihde meets people who struggle around the clock with their illness, but also against prejudice, fear and shame.
Jonatan Olls grew up in a home where there was a shortage of food, a life-threatening situation for a child with type 1 diabetes. Already for 20 years, Jonatan has felt shame and fear of being judged by those around him.
Susanne Östlind got type 2 diabetes when she was 45 years old, and now a lifestyle change is required. Olle Jönsson, singer in Lasse Stefanz, must also take his diagnosis seriously and understand that it is life-threatening.
Emma Nyhed has type 1 diabetes and her parents encounter obstacles when they want their daughter to have someone to help her in preschool. Dermot Clemenger also tells how the son's diabetes changed the whole family's life.