Lovers Lane Murders
Amerikansk dokumentärserie om fyra ännu olösta dubbelmord som inträffade i Virginia mellan 1986 och 1990. Spelplatsen var Colonial Parkway, en mörk och enslig vägsträcka där ett nytt ungt kärlekspar förlorade livet ungefär en gång varje år.
Seriestart. Året är 1986 när marinkadetten Cathy Thomas och hennes flickvän Becky Dowski mördas på Colonial Parkway, en känd vägsträcka för unga kärlekspar i Virginia. Frågan är bara om det rör sig om ett hatbrott eller något ännu mer olycksbådande.
Mordet på Cathy Thomas och Becky Dowski är ännu olöst när ett nytt dubbelmord inträffar, knappt ett år senare. David Knobling och Robin Edwards återfinns på en annan populär plats för bildejter. Kan det finnas en koppling mellan morden?
Skräcken sprider sig när collegestudenterna Cassandra Hailey and Keith Call försvinner under en biltur i norra Virginia. Är detta tredje dubbelmord på Colonial Parkway bara ett otäckt sammanträffande eller ett bevis på att en seriemördare går lös?
Sista delen. När Annamaria Phelps och Daniel Lauer mördas på en parkeringsplats nära Colonial Parkway i Virginia anser allt fler inom polisväsendet att fyra dubbelmord på tre års tid bara kan betyda en sak. De letar efter en seriemördare.