Lucky!
Lucky! är den otroliga historien om hur en enda man, Bernie Ecclestone, förvandlade ett amatörsnöje till en global supersport, Formel 1 – och sedan kontrollerade den i över 40 år.
Forged by War
Från Storbritanniens GP 1950 till Jochen Rindts tragiska död 1970, minns Bernie Ecclestone en guldålder av förarlegender och höghastighetsracing.
Bernie Ecclestone ser en framtid för Formel 1 i direktsänd tv – och hur mycket pengar det kommer att generera. Han kämpar mot alla odds för att kontrollera sporten, med lite hjälp från Mr Ferrari.
Det är krig mellan de brittiska teamen och FISA, som är desperata i sin maktkamp över Formel 1. Bernie tar med sig teamen till Sydafrika för att bevisa att de är de enda som kan arrangera ett race.
Formel 1 blir global när förare som Prost, Lauda och nykomlingarna Senna och Mansell i blixtsnabba bilar trollbinder den växande tv-publiken världen över.
Bernie skapar en perfekt storm när halsbrytande förare i snabba bilar skapar stor spänning. Men när tragedin slår till äventyras Formel 1:s framtid helt och hållet.