Tio miljoner! Det går upp för Danjal hur mycket husrenoveringen kostat och han sätter ett ultimatum: Nu måste renoveringen bli klar i sommar, annars kommer han att sätta stopp.
Varför köpte Jocke och Jonna huset? Vi följer med bakom kulisserna på husköpet. Hur kändes det när de bestämde sig - och hur kom det sig att drömhuset blev huset från helvetet?
Förseningarna gör Jocke jättestressad och får enorma konsekvenser på andra delar av bygget. Jobb som skulle kunna inledas tvingas vänta - och kostnaderna blir högre och högre.
Bygget är inne i sin mest intensiva fas och det är kaos i huset. Sovrummet är inte klart, de har inget kök och får laga mat på kokplattor. Dessutom visar det sig att taket måste fixas. Jonna är frustrerad, men Jocke tänker positivt.