Manhattan
Den man älskar agar man
Los Alamos i New Mexico under andra världskriget.Hemligheter dominerar familjeliv och yrkesliv när forskarna Frank Winter och Charlie Isaacs tävlar om att skapa världens första atombomb.
Fångens dilemma
Franks försök att rädda sitt team får allvarliga konsekvenser. Forskarnas fruar hittar kreativa sätt att överleva livet på The Hill.
Samhället skakas av förlusten av en medlem, medan nya säkerhetsåtgärder påverkar forskarnas arbete.
En uppmärksammad gäst rör om saker och ting på The Hill. Frank hemsöks av sitt förflutna.
När Babbits förflutna kommer tillbaka för att hemsöka honom, kommer Frank på kollisionskurs med Charlie när han vill skydda sin mentor.
Frank söker medicinska svar. Charlie och Helen reser för att undersöka en reaktor utanför anläggningen.