McCartney 3,2,1
Paul McCartney sätter sig ner för en sällsynt, djuplodande intervju med den legendariske producenten Rick Rubin för att diskutera hans banbrytande verk med The Beatles, hans emblematiska arenarock med Wings på 70-talet och hans mer än 50 år som soloartist. Denna sex avsnitt långa serie utforskar musik och kreativitet på ett unikt och avslöjande sätt. Följ med Paul och Rick i en intim konversation om låtskrivande, influenser och personliga förhållanden som påverkade de ikoniska låtarna som utgjorde våra livs soundtrack.
Sådant här för oss samman
Paul McCartney delar med sig av historier från de tidiga åren, och kastar nytt ljus över sina förhållanden med John Lennon och George Harrison. En av The Beatles mest kända låtar påverkas när en utomstående musiker välkomnas in i studion.
Paul McCartney hyllar några av artisterna som influerade The Beatles. Han diskuterar bandets resa till Indien och hur både The Beatles’ musik och medvetande utvidgades.
Paul McCartney talar om att finna sin plats i bandet och om utvecklingen av The Beatles’ sound och identitet. Detta avsnitt fokuserar också på några av McCartneys ikoniska bidrag till bandet.
Paul McCartney och Rick Rubin diskuterar hur McCartneys låtskrivande utvecklades, hans kreativa partnerskap med John Lennon och hans utveckling som soloartist.