Monty Don ger sig ut på en trädgårdsresa tvärs över Storbritanniens bredaste del, från Atlantkusten i Wales till Norfolk i öst. Här besöker Monty platser som har inspirerat trädgårdsentusiaster i sin ambitionsnivå, och ruinerat sina ägare. Det är personliga platser som byggts av passion, ibland även kallat rent vansinne. Del 3 av 5.