Most Evil
En nedräkning bland tidernas mest ondskefulla seriemördare med en "ondskeskala" som grund. Skalan har tagits fram av rättspsykiatern och personlighetsexperten dr Michael Stone.
Control Killers
Personer med extremt kontrollbehov tar till mord. Sköterskan Richard Angelo förgiftade sina patienter, och Ronald Simmons mördade 14 familjemedlemmar.
Maksim Gelman högg ner främlingar i New York, medan Henry Lee Lucas var en barbarisk nekrofil som hävdar att han mördat hundratals personer.
Vissa mördare planerar sina brott in i minsta detalj. Daniel Conahan lurade ut män i skogen, medan Angela Sanford mördade under satanistiska riter.