Violent Minds: Killers on Tape
När en ny intagen på Utahs statsfängelse hävdar att han inte minns det brott som ledde till att han hamnade i fängelse, avslöjar dr Carlisles hypnosexperiment en våldsam alternativ personlighet som döljer sig strax under ytan.
Dr Carlisles mormontro sätts på prov när Arthur Gary Bishop ber om hans hjälp för att förstå hur han blev en seriemördare.
Dr Carlisle upptäcker en överraskande koppling mellan krigstrauman och utvecklingen av ett våldsamt sinne när han intervjuar en Vietnamveteran som blivit mördare.