MX World
Follow the European riders and learn their stories as they take on the extreme challenge of racing in the FIM Motocross World Championship.
The drive to compete
MX riders including Jorge Prado, Jeffrey Herlings and Antonio Cairoli share how they got started in the sport and, as the 2018 championship heads to the notorious Belgium track, the rivalry between teammates Cairoli and Herlings intensifies.
Family affair
Motocross riders talk about how the support of their families, who sometimes sacrifice everything to provide the financial funding needed to reach the top, inspires and drives them.
In recent decades the world of motocross has grown from a dozen championships, mostly in Europe, to more than 20 races in 16 countries worldwide. The physical and financial costs and rewards are huge.
Jeffrey Herlings has passed Antonio Cairoli on the track this year, but is he prepared for the pressure of being the sport's public ambassador, which brings with it a new set of mental challenges?
Tony Cairoli talks about the bond between Tony and his late father Benedetto, the driving force behind Tony's career. Tony passes on his wisdom to young rider Jorge Prado who recently joined the team.
The only event where American and European riders face-off is at the Motocross of Nations. Relive the 2018 contests between Jorge Prado and Aaron Plessinger and Jeffrey Herlings and Eli Tomac.