My Wild Backyard
Manyoni Reserve
Följ med ekologen Karen Odendaal när hon ger oss en guidad tur av Manyoni Private Game Reserve mitt i Zululand, Sydafrika. Möt det ikoniska djurlivet som kallar denna plats hem och se hur de i reservatet skyddar deras framtid.
Southern California
Ta på dig din våtdräkt och följ med filmskaparna Kyle McBurnie and Alex Warham när de visar oss deras vilda bakgård i Kalifornien, djupt i stilla havet. Se djuren som, även om de inte alltid syns, kallar den här platsen sitt hem.
Res till norra Mexiko med vår värd Eréndira Hernández när hon visar oss ett av de mest fantastiska landskapen på den amerikanska kontinenten. Från enorma djur som bisonoxen till den lilla präriehunden - miljöreservat kommer att göra dig förundrad.
Livet och rörelsen i New York City är legendariskt världen över, men i dess bakgård finns ett stilla naturparadis som de flesta vet väldigt lite om. Följ med Jacob Steinberg när han ger oss en guidad tur av hans vilda bakgård.
Träffa Rene Araneda, en naturfilmare och utforskare av Patagonien när han tar med dig på en guidad tur av hans favoritplats i hela världen. Torres del Paine. Denna vackra nationalpark vid världens ände är hem till några av de mest underbara varelserna på planeten.