Mysteries Unearthed With Danny Trejo
Chamber of Secrets
Från en ovärderlig skatt som hittats i en förlorad stad till ett gammalt manuskript gömt bakom en vägg – vi utforskar mystiska hemligheter djupt inne i olika osynliga kammare, som tunnlar, grottor eller till och med begravningsplatser.
Från gamla religiösa texter begravda i Egypten till kulturella reliker som hittats till havs, eller till och med ett torn av kranier som gömmer sig under jorden – dessa förlorade artefakter förändrar vår bild av vissa heliga trosföreställningar.
Från en dödlig upptäckt som gömmer sig under en av USA:s mest älskade nationalparker till ett vapen från nazitiden som sjunkit utanför New Jerseys kust – man vet aldrig var ett dödligt fynd gömmer sig eller vem som kan snubbla över det.