Nine Puzzles
Ena får en till pusselbit precis innan hon upptäcker ett nytt mordoffer. Kriminalinspektör Hansaem misstänker att det inte är en tillfällighet och börjar utreda medan Ena försöker hitta kopplingen mellan de två.
Ena skickas till Hangangs polisstation för att lösa ett fall som hon tror är kopplat till hennes farbrors död för 10 år sen. En skeptisk Hansaem börjar samarbeta med henne och en huvudmisstänkt dyker upp.
Ena och Hansaem ger sig av för att utreda en mystisk kropp som hittats i en damm. Precis när de tror att fallet är löst dyker nåt upp som chockerar Ena.
En tredje pusselbit dyker upp precis när ett mord i ett stängt rum inträffar. Duon kommer allt närmare att få tag på mördaren, och går med på att arbeta närmare varandra för att avslöja den verkliga sanningen bakom pusselmorden.
Hansaem och Ena försöker förstå vad teckningarna på pusselbitarna betyder, men mördaren slår till igen just när de identifierat nästa offer.