Outsideren Henrik
Henrik Kristoffersen hade en svår säsong förra året, och måste komma tillbaka på rätt spår. På träningen i Livigno får han viktiga svar om hur han ligger till inför det första slalomloppet i Val d'Isére.
Utrustningsproblemet från fjolårssäsongen skapar fortfarande utmaningar för Henrik. Teamet gör nya drag inför det viktiga storslalomloppet i Alta Badia.
Dåliga förhållanden gör slalomtävlingen i Zagreb till en utmaning. Henriks uppåtgående formkurva tar stryk i Kitzbuhel, men en konflikt med pappa Lars förändrar resultatet.
Efter ett nedslående OS är Henrik fast besluten att göra comeback i VM. Hans partner Tonje och mamma Hilde kommer till Garmisch-Partenkirchen för att heja på honom.
Framgångarna från Tyskland ska fortsätta i de slovenska alperna. Duellen med landslagskollegan Lucas Bråthen hårdnar.
Slalomcupen avgörs i säsongens sista deltävling. Duellen mellan den erfarne Henrik och den nya Lucas når sin kulmen i Courchevel.