Passage
En paranormal agent och queer mamma måste navigera i sitt jobb på en statlig myndighet vars hemligheter går djupare än hon vet. Samtidigt måste hon hantera sitt familjeliv vilket orsakar spänningar i hennes förmåga att balansera de två.
Det första avsnittet introducerar Janus-agenten Ali Prader och hennes roll som en nivå 3-operatör för Caelus. Hon träffar sin nya beskyddare agent Diana Atwell eftersom hennes tidigare beskyddare och vän James Ruiz har blivit befordrad. Saker går inte som planerat och Ali märker att inte allt är som det verkar.
Ali konfronterar James då de två blir osams när protokollet inte följs. Efteråt har hon och hennes fru Kate en djup diskussion om Alis tvekan och frustration. Vi får reda på att Ali döljer en egen hemlighet.
Ali pratar med Kate och deras dotter Erin om framtidsplaner och hur hennes jobb påverkar dem. Ali inser var Dianas lojalitet ligger. Ali och Kate tar ett känslosamt farväl medan Ali gör sig redo för sitt uppdrag.
Ali och James ställs mot varandra när en sista-minuten-förändring görs. James inser att han har blivit något han fruktade. Ali avslöjar sanningen för Diana om sin nivå 3-beteckning.
Ali har en överraskande gäst som ger henne en historielektion om Caelus och Jupiters ättlingar. Direktör McCafferty dyker oväntat upp efter att ett uppdrag gått snett. Ali fattar ett beslut som leder till fler komplikationer för de inblandade.