Poirot
Brittisk kriminalserie baserad på Agatha Christies böcker om den belgiske privatdetektiven Hercule Poirot. Poirot utreder komplicerade mordgåtor på mer eller mindre exotiska platser och ingen lyckas lura den skicklige belgaren.