Rebuilding Ancient Rome
Ara Pacis
Arkeologen Dr Darius Arya förklarar hur kejsare Augustus förklarade fred genom hela det antika romarriket.
Baths of Caracalla
Dr Darius Arya förklarar hur de romerska baden fungerade och berättar om viken av baden i de gamla romarnas vardag.
Dr. Darius Arya beskriver Circus Maximus, ett av Roms äldsta monument, som den största idrottsarenan i den antika världen kunde den rymma minst 150 000 åskådare.
Colosseums historia, som Nero konfiskerade för att bygga sitt gyllene hus och så småningom togs tillbaka av de flaviska kejsarna för att bygga en idrottsarena.
En redogörelse om senaten i rom, hur den brändes flera gånger och hur mycket av den antika staden återvanns i senare byggnadsfaser.