Rogue Heroes
Rogue Heroes skildrar hur världens främsta specialförband skapades av brittiska armérebeller i den nordafrikanska öknen under andra världskrigets mörkaste dagar.
David Stirling och Jock Lewes är frustrerade på militärledningen och deras hantering av kriget i Nordafrika, så de tänker ut en plan för att luftlandsätta mannar i öknen och anfalla fiendestyrkorna från andra sidan av frontlinjen.
Medan Stirling tillfrisknar på sjukhuset grubblar han över Lewes idé att anfalla fienden bakifrån frontlinjen, och kläcker en djärv plan för att få grönt ljus av general Auchinleck.
Paddy inviger de fria franska soldaterna med okonventionella träningsmetoder när Stirling leder ett angrepp mot Benghazi tillsammans med premiärministerns son, Randolph Churchill.
Efter ett möte med Winston Churchill ger sig SAS ut på sitt mest vågade uppdrag till dags dato. Framgångarna leder till att de officiellt erkänns, men Stirling får fruktansvärda nyheter.