Solo
Lara vill sjunga men behöver någon som kan producera hennes låtar. Hon övertalar Isak att göra det, men på ett villkor. Detta leder till en nedåtgående spiral av problem som påverkar andra elever på skolan.
Ylva gör musik som copingmekanism. Hon försöker komma över uppbrottet med Isak, och hennes vänskap med Kaia sätts på prov. Milo och Oskar tvingas samarbeta för att skapa en koreografi.
Oskar intensifierar sin träning och Milos intensiva dansschema börjar ta ut sin rätt på hans kropp. Isak börjar återhämta sig efter uppbrottet med Ylva och han överväger att bjuda in henne till konserten.