Space Phenomena
Alien Planets
NASA:s nästa-generations rymdteleskop TESS (Exoplanet Survey Satellite) har börjat sin jakt efter jord-liknande planet i andra stjärnsystem. På hur många av dessa ”exoplaneter” är liv möjligt och vilka sorters livsformer kan utvecklas i dessa miljöer?
Black Holes
Den vanligaste föreställningen om svarta hål är att de är monstruösa och mystiska himlakroppar som sväljer allting runtomkring dem. Men de senaste upptäckterna drar en länk mellan svarta hål och livets existens.