Stranger Things
När en pojke försvinner uppdagar invånarna i en liten stad ett mysterium som rymmer hemliga experiment, skrämmande övernaturliga krafter och en märklig liten flicka.
Del två: Knäppisen på Maple Street
Lucas, Mike och Dustin försöker prata med flickan de hittade i skogen, och Hopper frågar ut en nervös Joyce om ett märkligt telefonsamtal.
Nancy blir alltmer orolig. Medan hon letar efter Barb får hon veta vad Jonathan har hållit på med. Joyce är övertygad om att Will försöker prata med henne.
Joyce vägrar att tro att Will är död och försöker kommunicera med honom, och Nancy och Jonathan ingår en oväntad allians.
Hopper bryter sig in i laboratoriet medan Nancy och Jonathan konfronterar krafterna som tog Will. Pojkarna frågar mr Clarke hur man reser till en annan dimension.
En desperat Jonathan letar efter Nancy i mörkret, men Steve letar också efter henne. Hopper och Joyce avslöjar sanningen om laboratoriet.