Udda veckor
Nyseparerade Frida börjar varannan-vecka-livet som singelmamma i ett nytt hem. Men allra först gör hon sig av med de sista resterna från äktenskapet med Jonas.
Frida får problem med att hantera efterskalvet från gårdagens äventyr, när hon samtidigt ska vara gudmor på ett dop. Där även Jonas är med.
Frida har en glädjande nyhet om Benjamin, men Jonas blir rasande över att Frida gått bakom hans rygg. Frida planerar hemmamys med barnen, men det visar sig att alla har andra planer. Särskilt Benjamin.
Frida går för långt under den årliga bowlingturneringen, men för Tobias spelar det ingen roll. Han tycker att hon är mer charmerande än någonsin.
Frida smyger iväg på en dejt med Tobias, medan Jonas slår på stort och introducerar barnen för Camilla.
Fridas föräldrar kommer på oväntat besök och Lottas amerikanska piller är det enda som kan lindra Fridas huvudvärk. Fridas irritation rinner över när pappa Odd bjuder in en ovälkommen gäst till Benjis stundande födelsedagsfirande.