Berättelser om Teenage Mutant Ninja Turtles
De hjältemodiga och pizzaälskande mutant ninja turtle-bröderna Leo, Mikey, Raph och Donnie måste hitta sina styrkor och samarbeta med gamla allierade för att överleva både tonårslivet och möta nya skurkar som lurar i New Yorks skuggor.
För att rädda sina bröder måste Mikey ta sitt ansvar och söka hjälp hos Bishops praktikant.
Donnie rusar genom New Yorks tunnelbana för att stoppa Bishops Mechazoider och kämpar mot hennes onda AI.
Sköldpaddorna kämpar mot Mecha-Bishop och hennes okontrollerbara Mechazoider för att rädda mänskligheten.