The American Revolution
Fem patrioter slår avgörande slag för amerikansk frihet när konflikten mellan Storbritannien och kolonierna trappas upp till ett frihetskrig.
Den amerikanska revolutionen verkar dödsdömd när den brittiska armén inleder ett fälttåg i södern, men fem patrioter får kriget att ta en ny vändning.