The American Runestone
Peter Stormare och Elroy Balgaard försöker tillsammans lösa mysteriet kring en runsten i Kensington, USA, vars äkthet ifrågasatts sedan den hittades av en svensk immigrant för över 100 år sedan.
Precis när de ska börja gräva på en lovande arkeologisk plats får Peter och Elroy dåliga nyheter och måste tänka om. De får tag på Darwin och tar del av en hemlighet som ger dem nytt hopp.