The Chosen
En skatteindrivare på spektrumet. En skuldtyngd fiskare. En kvinna som brottas med sina demoner. The Chosen målar upp en intim bild av Jesus genom ögonen på dem som kände honom.
Med sitt liv och sin familj hotad av Rom tillbringar Simon natten med att fiska i försök att täcka sina skulder. Andreas ser ett bekant ansikte som väntar på dem vid Galileens stränder.