The HAPPOS Family
HANDY HAPPO En vattensaga
Det är panik. Vattenhålet har torkat ut. Flodhästarna är törstiga och har ingenstans att bada. Som tur är löser Handy Happo problemet.
SUPER-HAPPO Kluriga kassaskåp
Ett stort kassaskåp faller ner från himlen och landar i inhägnaden . Super Hippo måste använda alla sina superkrafter för att ta reda på vad som finns inuti.
Flower Girl krockar av misstag med tre sovande flodhästar. I ett försök att få dem att piggna till, lär hon de trötta flodhästarna sina speciella yoga-rörelser - med ett komiskt resultat.
Ballerina Hippo vaknar plötsligt av ett oväsen. Hon försöker få sina flodhästsvänner att tysta Flower Girls falsksång. Men Ballerinas planer gör bara saken värre eftersom alla Hippos övertalas att delta i Flower Girls sång istället.
Högt uppe i ett träd får Pirate Hippo syn på en läcker donut. Problemet är att den tillhör Handy. Pirate plockar ner godsaken med hjälp av änden på teleskopet och tar ner den till sin utkiksplats. Han ska precis sluka läckerbiten när Handy dyker upp.