The Last Alaskans
Möt några få utvalda som genom otroligt hårt arbete gjort det till sin livsuppgift att anpassa sig till de olika farliga terrängerna på viltreservatet ”Arctic National Wildlife Refuge”.
No mans land
Det är höst på Arctic National Wildlife Refuge och den amerikanska renen migrerar, samt en björn äter upp all mat i en stuga så de får matbrist.
Medan Tyler och Ashley vandrar 24 km till en stuga i jakt på mat, så reser Bob hemifrån för att träffa sin dotter och avgöra hur illa däran planet är.