The New Edition Story
Livet förändras för alltid för fem barndomskompisar från Roxbury i Massachusetts när de bildar en sånggrupp för att vinna lokala talangjakter och i slutänden blir den legendariska R&B-gruppen New Edition.
Trots att New Edition blir R&B-sensationer får de betala ett högt pris för sin framgång när interna stridigheter och yttre tryck leder till att de sätter affärerna framför vänskapen.
När New Edition når oöverträffad framgång,kommer de då att kunna lägga sina olikheter åt sidan eller kommer deras oläkta sår innebära slutet för dem?