Unga mödrar
Cecilie tar hand om både Malou och Mason i hemmet men familjen försöker se till att de även kommer ut på utflykt. Vi lär känna Olga och Emin som har dottern Elma.
Hemma hos Karelia städas och pyntas det. Milo fyller nämligen tio år och det är dags att slå på stort. Även i Stensved firas det när Paulines dotter fyller ett år.
Jessica, Morten och Elina ska iväg på sin första familjesemester och förväntningarna är skyhöga! Olga tyglar sin ångest genom att köpa kläder till dottern Elma.
Eftersom Karelia inte kan gå ut på stan så mycket längre har hon ofta gäster hemma. Majbrit har gått igenom en stor förändring - hon och Thomas har skilt sig.