Up Next: Jax Jones
Innan Jax Jones skrev ”I Got U” – den Grammynominerade hitlåten med Duke Dumont – ägnade han flera år åt att hitta sin plats i musiken. Den klassiskt skolade gitarristen från London lirade med numera upplösta band och uppträdde i kyrkor innan han började producera för andra. Men hela situationen kändes diffus och frustrerande, säger han. Han trivdes inte med att spela birollen. Succén med ”I Got U” förändrade allt. Med förnyat självförtroende och siktet inställt på att gå sin egen väg, släppte han en rad hitsinglar. ”Instruction” (med Demi Lovato och Stefflon Don) och ”You Don’t Know Me” (med RAYE) är två exempel på hur Jax Jones för samman hiphop, afrobeats, grime och pop med housens oemotståndliga rytmer. Lär känna dance-sensationen i vår exklusiva intervju och kortfilm, och lyssna på ”Ring Ring”, hans nya samarbete med Mabel och Rich The Kid.
Up Next: Let People Know
I den här exklusiva kortfilmen visar Jax Jones fansen hur han utvecklade sin känsla för färgstarka, catchy danspop-hits.