Up Next: Lunay
På bara några år har underbarnet Lunay från Puerto Rico gått från att härma sina idoler till att jobba ihop med dem. Stjärnskottet inom urban musik berättar för Apple Music om dagen när han vann en freestyletävling i tionde klass, vilket ledde till ett slumpartat möte med Daddy Yankee. Lunay berättar att han tittade honom i ögonen och sa: ”Jag kommer inte att sluta jobba innan jag får spela in med dig, eller jobba ihop med folket i din krets”. 2019 slog profetian in när ”Soltera (Remix)” – med Lunay, Bad Bunny och Daddy Yankee – blev en världshit. Up Next-artisten avslöjar för Apple Musics El Guru hur ödet och hans tro har påverkat hans liv. Titta på intervjun och kortfilmen.
El Guru and Lunay
Underbarnet inom latin urban berättar om vägen till toppen och hur han fångade en idols uppmärksamhet.