Up Next: Natanael Cano
"Jag var hungrig", berättar Natanael Cano för Apple Music. "Jag ville synas och visa att jag var någon." Den 19-åriga mexikanska artisten föddes i Hermosillo, Sonora, och visste redan i unga år att han skulle satsa på en karriär inom musiken. När han som 11-åring fick sin första gitarr i present av sin pappa började han uppträda på fester, på gatorna och varhelst han hade möjlighet. Så småningom började han skriva sina egna låtar och släppa dem online. När några av låtarnas videor började bli virala visste han direkt att han var på rätt väg. I sin Up Next-film berättar Cano om beslutet att lämna Sonora för Los Angeles, sitt anspråk på corridos tumbados-soundet, och hur han fick reda på att Bad Bunny är hans största fan. Och i en intervju med El Guru på Apple Music berättar han om sitt nya variationsrika album, vad det innebär att vara en del av "La Clika", och hur det känns att vara den första Up Next-artisten att representera Mexiko. Se intervjun och filmen, och ett urval av de övriga artisterna i Up Next-serien.
Apple Musics första mexikanska Up Next-artist, Natanael Cano, berättar om beslutet att lämna Sonora för Los Angeles, sitt anspråk på corridos tumbados-soundet, och hur han fick reda på att Bad Bunny är hans största fan.
El Guru and Natanael Cano
I en intervju med El Guru på Apple Music berättar Natanael Cano om sitt nya variationsrika album, vad det innebär att vara en del av "La Clika", och hur det känns att vara den första Up Next-artisten att representera Mexiko.