Vampire Knight
Night of Vampires
På Cross Academy finns två scheman, ett för dagens lektioner och ett för natten, då eleverna är vackra, intelligenta... och vampyrer!
När Zero plötsligt lämnar skolområdet följer Yuki efter honom och vandrar ensam längs gatorna, tills en mor och dotter mystiskt uppenbarar sig framför henne.
När Kaname ser hur upprörd Yuki är för han bort henne från Zero, som blir helt stum när han inser vad han gjort. Yuki brister ut i gråt, ovetandes om Zeros hemlighet.
Zero blir frestad att hugga Yuki, och även om han lyckas lägga band på sig blir han föremål för en lärares uppmärksamhet.