Veronika
Veronika Grens lugna liv som polis i en småstad och som tvåbarnsmamma störs av syner av döda människor vilket tvingar henne att kämpa med sitt missbruk och komplexa förflutna som är nyckeln till att hitta deras mördare.
Med nya insikter försöker Veronika lägga sina piller åt sidan. Nassir är säker på vem som är den skyldige.