War of the Worlds
När astronomer upptäcker en radiosändning från en annan galax är det ett definitivt bevis på intelligent utomjordiskt liv. Världens befolkning väntar på ytterligare kontakt med djupa andetag. De behöver inte vänta länge. Inom några dagar utplånas mänskligheten; bara en liten grupp överlever i en för övrigt öde värld.