Zambia otämjt
I ett magiskt hörn av Zambia ligger en extraordinär dal, en plats där Afrikas mest karismatiska djur lever sida vid sida. Se fantastiska berättelser om dessa lokala invånare, från en elefantbebis kamp till en babian som föds som en outsider.
När torrperioden börjar letar sig tusentals djur till Acacia Loop. Var och en måste hitta sin plats i hackordningen och undvika de farliga invånarna som är alltför villiga att göra sig en måltid av de oförsiktiga.
Mvula är den yngsta kalven i familjen Madzi. Temperaturerna är skyhöga. Laguner och vattenhål torkar ut. Detta tvingar Mvula och hans familj att göra en lång och farlig resa till den enda kvarvarande vattenkällan; Luangwafloden.